Onze spelregels

Het MéGà Jeugdkoor bestaat uit een jeugdafdeling voor jongens en meisjes tussen 6 en 16 jaar, een plusafdeling voor jongeren en jongvolwassenen tussen 15 en 25 jaar en een àdultsafdeling voor volwassenen vanaf 26 jaar.
In de jeugdgroep zingen we frisse, jeugdige liedjes in meerdere talen en meerdere stemmen en werken we vooral op stemvorming en zangtechniek. Met de plusgroep kiezen we voor leuke, uitdagende, al dan niet moderne, meerstemmige songs met de nadruk op samenklank. De volwassengroep sluit momenteel aan bij de plussers.
Weetje: zingen is gezond voor hart en geest en het geeft je telkens weer een goed gevoel.

WANNEER?

De repetities voor de jeugdafdeling gaan door op zaterdagavond van 18u tot 19u25.
De repetities voor Plus en àdults gaan door op zaterdagavond van 19u30 tot 21u.

We werken elk jaar naar een optreden toe en daarnaast zingen we bij vieringen of feestelijke gelegenheden op aanvraag (een familiemis, jubileum, kerstfeestje, huwelijk, doop …)

WAAR?

De samenzangmomenten gaan door in het backstage lokaal van Theaterzaal Rostune, Stationsstraat 13 in Sijsele.
Onze opvoeringen gebeuren hoofdzakelijk op grondgebied Damme maar kunnen evengoed op andere locaties doorgaan.

VOOR WIE?

Alle jongens en meisjes van 6 tot 16 jaar die graag zingen, zijn welkom bij MéGà Jeugd. Hiervoor is geen muzikale voorkennis vereist en je wordt niet vooraf getest. De “goesting” om te zingen is voldoende.
Alle jongeren van 15 tot 25 jaar kunnen met ons meezingen bij MéGà Plus. Het kunnen lezen van een partituur is een pluspunt maar ook hier zeker geen vereiste.
Iedereen vanaf 26 jaar kan aansluiten bij de MéGà’dults. Ook voor deze groep is het kunnen lezen van een partituur een voordeel maar absoluut geen vereiste. Zangervaring is niet nodig en er is geen test af te leggen.

EN WAT MEER

♫     Lidgeld: Er wordt aan onze leden vanaf 26 jaar een jaarlijkse bijdrage gevraagd van € 50. Alle kinderen en jongeren tot 25 jaar betalen geen lidgeld. Elk jaar hebben we een gratis probeermaand en een 1ste deelname is sowieso altijd gratis.

♫     Wij vragen dat je steeds je aan- of afwezigheid bevestigt via Twizzit. Dit is een app (of het kan ook gewoon op de pc) waarop de agenda staat en je dus heel eenvoudig kan aangeven of je komt of niet. Wie regelmatig komt, wordt daar zeker voor beloond. Zo gaan we elk jaar gratis op kamp of uitstap met de jeugdafdeling, houden we een zomerbbqavond met de plussers, gaan we op zomeruitstap met de àdults, hebben we een jeugdkoorledenfeest waarop cadeautjes worden uitgedeeld, houden we een paasactiviteit voor de hele groep en nog veel meer leuke dingen.

♫   We zijn lid van “Koor & Stem” en al onze leden zijn via deze weg ook verzekerd.

♫  Tijdens de samenzang kan tijdens de pauze een drankje of tussendoortje gekocht worden. Een pauzekaart met 12 + 1 gratis beurt kost € 6.

♫     Wanneer we optreden dragen wij een vrij te interpreteren uniform:
Jeugd: een donkerblauwe of zwarte (jeans)broek of rok met daarboven een wit T-shirt/bloes/pull of beest-T-shirt/pull. Hierbij hoort een rood sjaaltje (=kooreigendom).
Plus: een donkerblauwe jeans of zwarte broek of rok met daarboven een zwart T-shirt/bloes/pull of plus-T-shirt/pull. Ook hier hoort een rood sjaaltje (=kooreigendom) bij.
àDults: een donkerblauwe jeans of zwarte broek of rok met daarboven een zwart T-shirt/bloes/pull. Afgewerkt met rode gospelsjaal (los of geknoopt te dragen) voor de dames en rode das voor de heren. (=kooreigendom)
Een uniformstuk voor jeugd of plus kan aangekocht worden aan € 14 voor een topje of T-shirt, € 15 voor een shirt met lange mouwen, € 30 voor een hoodie of pull met rits. Vanaf een 2de aankoop krijg je € 2 korting.

♫     Als lid ontvang je automatisch elke maand een nieuwsbrief in je mailbox met de laatste nieuwtjes en weetjes.

Wil je nog meer informatie of zit je nog met bepaalde vragen? Wil je wel komen maar weet je niet goed hoe die eerste stap te zetten?

Neem gerust contact op met onze dirigente, Sabine op info@megajeugdkoor.be