Dirigente

Sabine werd geboren op 25 juni 1973.  Als kind van 7 jaar is ze in dit jeugdkoor beginnen zingen. Op de leeftijd van 18 jaar heeft ze de fakkel overgenomen van de toenmalige dirigente.  En nu leidt ze het jeugdkoor nog steeds … met hart en ziel.

Zingen is voor haar eerder een passie dan een hobby. En dat kunnen wij, als leden, alleen maar beamen. Je kan haar geestdrift voelen tijdens onze wekelijkse samenzang.

In februari 2016 startte Sabine een nieuwe afdeling van het jeugdkoor. Een vervolg op het bestaande jeugdkoor, maar voor jongeren en jongvolwassenen. Zo ontstond de MéGà plusgroep.

Toen we in 2020 een gospelconcert wilden brengen, zochten we wat volwassen versterking. Hier kwamen een 15-tal mensen op af maar het concert werd door de coronapandemie telkens weer uitgesteld. Zo is er ook een àdults afdeling ontstaan die ondertussen enthousiast verder wil zingen, ook na dit concert wat plaats vond op 31 oktober 2021.

Onze dirigente…

• volgde een korte avondcursus “Dirigeren” bij Ignace Thevelein
  • volgde 3 cursussen “zingen met kinderen” bij Koor&Stem waarvoor ze een getuigschrift behaalde in mei 2014, mei 2016 en april 2018
  • gaf enkele jaren samenzang over de middag in de plaatselijke vrije basisschool
  • is sinds november 2019 ook dirigente van het Brugse koor “No Notes”
  • gaf muziekinitiatie aan jonge kinderen bij het Muziekatelier van Damme van september 2020 tot mei 2023
  • is sinds januari 2023 ook dirigente van het Koninklijk Godelieve Koor Moerbrugge
  • is sinds april 2023 ook dirigente van de Singing Club in Knokke
  • geeft sinds september 2023 individuele zangles bij het Muziekatelier van Damme

dirigente

Jeugdkoorbestuur

MéGà Jeugdkoor Sijsele, dat is meer dan alleen maar wat zingen. Naast het zingen worden heel wat activiteiten georganiseerd en wordt er hard gewerkt om van de jeugd-, plus- en àdultsafdeling een hechte groep vrienden te maken. Hiervoor krijgt Sabine wat hulp en mag ze rekenen op enkele bereidwillige bestuursleden: Elke Demeulenaere, Anne-Sophie, Rebecca, Charlotte Monbaliu, Elisa, Laura Biliet en Jonas.